tisdag 3 mars 2009

Stammis!..


Jag är en kaffe latte addict. Vill gärna ha denna på morgonen helst innan frukost. På centralen finns ett kaffehak där de gör otroligt goda kaffe, sådär fantastiskt krämiga och alldeles lagom varma.. mmm!!. Sen kan jag njuta min kaffe på Pendeltåget, och hela den resan blir mycket bättre.

Nu på senare tid har jag noterat att jag behöver inte längre säga vad jag vill ha. Baristan ler mot mig och säger - Det vanliga? Detta är ju jätte bra (tänker jag)..
Men.. så slår det mig. Hur många lattes behövs det för att hon skall säga just -Det vanliga (för det är ju inte bara en tjej som jobbar där). Jag utför en liten lätt kalkyl över "vad det kostar att ligga på topp".. Hmm!!

Ja ja!! Det är jag och stekarna på Stureplan, som är beredda att betala (fast dom är kanske inte är jätte intresserade av just kaffe latte)

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Latte kostar rätt mycket om man ser till vad det kostar att producera.. men oh så gott !