fredag 24 april 2009

Att vara LabHäxa..

.. är inte lätt alltid. Jag är tex helt okunnig när det gäller elprylar osv (förutom dom som finns på mitt jobb, dessa är jag en baddare på)..
I min och M:s "relation" så är det han som är "teknikern" (han är tekniker, medicinsk sådan), och sköter detta med sladdar och koppleriverksamheten (typiskt manligt), och framförallt har han intresset av det hela.

Igår fick jag för mig att jag skulle köpa en sladd så jag kunde koppla datorn till mitt högtalarsystem hemma. Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att skicka ett mail till expertisen. Fick en jätte fin utläggning, med artikelnummer och allt på Clas O (såg jag sen i efterhand).
Jag är nämligen lite lätt otålig, och begav mig på eget bevåg till CO. Hittade en sladd som jag antog var rätt. Det finns helt sjukt massa sladdar på CO, men jag plockade ut exakt den sladden som M föreslog i mailet. Nöjd!! Jag kanske klarar mig utan expertis, verkar inte vara helt okunnig.. eller inte, vi får se?!

Eller som ett gammalt djungelordspråk säger: Man får oftast köpa många sladdar, innan man hittar den rätte..

Inga kommentarer: