tisdag 14 april 2009

Nu är jag där igen.. Vovve, Våning etc

Jag vill ju så gärna ha en hund. Jag ser mig själv som den ultimata hundägaren. I lördags på min och M:s promenad, kändes det som om han stundom fick släpa mig runt.. för att jag inte skulle stanna vid varenda Cavalier King Charles spaniel som fanns (det var i alla fall två).
Eftersom jag jobbar på ett väldigt hundvänligt ställe, skulle den aldrig behöva vara ensam (o jag behöver inte heller vara ensam win-win).
Det enda är att Jempa är allergisk. Enligt rykten funderar hon och Mr Mexiko på att flytta till just Mexiko, så då behöver jag inte ha dåligt samvete för det. Mr J älskar hundar.. o det är bra (en given hundvakt).
När jag var yngre och bodde hemma i Jönköping, hade min farmor en C.K.C spaniel, som jag älskade över allt annat. Lilla Kickan.. hon var så fin, brun och vit prickig. Hon blev nästan 13 år gammal, men på slutet var hon lite lätt risig.

2 kommentarer:

Christina sa...

Men det rä ju bara att ta och köpa en liten kompis? :-) Tänk vad mysigt ni skulle ha det, på promenader, i soffan, på jobbet.... En lurvig alltid tacl´ksam och glad liten vän :-) Tycker inte att du ska tveka mer nu tjejen. Du har längtat länge nog ;-) Hundtricket lär ju fungera också... hehe!

LabHäxan sa...

Jag har funderat på hund helt sjukt länge.. Jag vet inte om hundtricket gäller mig? men det gäller definitivt män med hund, har jag förstått. Jag har letat upp tre kennlar med valpar till sommaren. Jag vet i alla fall En person, som absolut vill följa med mig och titta. =)