söndag 12 april 2009

Isn't it Ironic

Varför är livet så jobbigt ibland. Varför spelar det mig ett spratt. Varför blir det aldrig som jag har tänkt mig (Va!! vad menar ni, vadå tänker för mycket. Jag vet en kille som tänker för mycket hey A). Jag önskar att jag bara nån gång kunde ha turen på min sida, o då menar jag inte att man kommer till perrongen när rätt t-bana precis rullar in. (smickrande naturligtvis) Utan i verkliga livet något som verkligen betyder något..

Delar ur låten "Ironic"

It's a traffic jam when you're already late
It's a no-smoking sign on your cigarette break
It's like ten thousand spoons when all you need is a knife
It's meeting the man of my dreams, and then meeting his beautiful wife

An old man turned ninety-eight
He won the lottery and died the next day
It's a black fly in your Chardonnay
It's a death row pardon two minutes too late
It's like rain on your wedding day
It's a free ride when you've already paid
It's the good advice that you just didn't take Who would've thought ... it figures
Isn't it ironic ... don't you think

När jag hittar någon jag trivs med.. antingen är han gift, bestämt sig för att bli munk, ska flytta till Alabama eller så är jag inte rätt för honom helt enkelt (det är något som saknas)... Fan tänk om livet kunde vara enkelt.. (fast då vet jag ju inte när det ljusnar och blåser medvind, man måste ha skådat botten först sa en vis man en gång)

Inga kommentarer: