lördag 4 april 2009

Rent hus..

När solen strålar ute får jag sådan lust att städa. Så det har jag ägnat min dag åt städning. Allt damm är borta, samt all tvätt som dröjt sig kvar sen årsskiftet. Härligt! Allt får en helt ny lyster. Nu ska jag bara städa inuti mig själv också, och försöka komma underfund med vad jag vill i mitt liv och med mitt liv.
När jag tänker på mitt liv, så är det första jag känner en enorm ensamhet och tomhet. Ensamhet för att jag är ensambarn, ensamhet för att jag inte har någon vid min sida som älskar mig fullt ut. Ensamhet för att min "stora" familj består av fyra personer (visserligen är kvalitet bättre än kvantitet men ändå).

Sen när jag tänker till lite, så har jag väldigt mycket som inte är en självklarhet för många. Jag har många väldigt goda vänner, som jag absolut inte skulle klara mig utan (M du betyder så mycket för mig). Jag har allt materiellt som behövs (det skulle vara espressomaskin och badkar som saknas). Jag har ett jobb som jag tycker är jätteroligt (vi har alla dåliga dagar på jobbet, men för det mesta älskar jag mina analyser).

En dag som denna när jag kan sitta ute längs med en vägg med en kaffe i handen, och känna solen värma i mitt ansikte. Då får jag ny tilltro till livet igen!! Idag kan jag använda mina nya skor, bara det..

Inga kommentarer: