torsdag 16 april 2009

Valen.. nä inte fisken (jag vet att det är ett däggdjur)

Var på macken för att inhandla en lyxlunch.. korv m bröd och en halvliters cola. =)

Jag: Jag vill ha en korv med bröd
expediten: (tyst tittandes)
Jag: .. hmm ja o så en cola till
expediten: Ja men vilken korv?
Jag: En vanlig.. du vet med bröd
expediten: Ja du väljer korv här?
Jag: (tittar på alla 20 sorter som ligger där) Var är den vanliga?
expediten: Kokt eller grillad?
Jag: (Börjar nästan gråta, är lite instabil idag) Grillad
expediten: Vill du ha ketchup eller senap?
Jag: Bara ketchup (sluta nu)
expediten: Gurkmajonäs, västkust eller räksallad?
Jag: Suck jag vill bara ha en vanlig korv.. inget av det där
expediten: Rostad lök?
Jag: Ja.. är vi färdiga sen, kan jag få min korv nu.
Expediten: Smaklig måltid

Korven tog en tredjedel av tiden att äta upp, som att välja alla tillbehör. Det var bättre på 80-talet, då var en grillad korv en grillad korv.

Jag är otröstlig idag (och korvincidenten gjorde inte mitt liv enklare).. Vad gör jag på jobbet? Jag har dimsyn pga alla tårar som envisas att hålla på att rinna på mina kinder ner i apparaterna, ner i tangentbordet (borde orsaka kortslutning). Men.. Jag är från Sverige, och jag är tapper.
Fick ett ordspråk av en arbetskamrat.. som är så himla sant.

"Fundera inte för länge på nästa steg. Då kan du bli stående på ett ben resten av livet……."

1 kommentar:

LabHäxan sa...

M frågade lite fint om jag visste att valar inte är fiskar. Eftersom jag är en av de smartare tjejerna, så visste jag detta. För att förtydliga för alla som läser detta inlägg, att val är ett däggdjur och ingen fisk, skrev jag det i en parantes efteråt. He he