onsdag 8 april 2009

Jag har aldrig..

Lyssnade på ett radioprogram idag på P3, där man fick ringa in och tala om vad man aldrig hade gjort. Då ringde en man in (lät som om han skulle varit i min ålder), han sa att han aldrig hade kysst någon. Han hade gjort ett försök för några år sedan med sen dess.. var det kalla handen. Han hade väldigt många uppfattningar om det kvinnliga könet, som tex.. Tjejer vill bara ha långa killar (han själv var ju kort), och tjejer vill bara ha tuffa killar typ gymkillar. På något sätt så förstår jag varför han aldrig har fått komma till, med alla dom fördomarna.

Det fick mig och tänka på min egen första kyss...
Det var Augusti och jag var 16 år (1991). Hade varit på en fest och spanat in värsta killen. Hade lite av ovanstående tankar, men vem vill kyssa mig. Jag hade varit hackkyckling (så här till påsk) genom hela min tid på högstadiet. Så jag undrade verkligen, vem vill ha mig. Följande helg var det i alla fall kräftskiva i Ottos sommarstuga i Hok. Mina nyfunna vänner på gymnasiet var verkligen helt ok, och redan då festades det en hel del. Killen jag spanat in gick på andra gymnasieskolan, i en parallellklass till min bästis Lisa.
Hon tjatade.. det är klart du ska med. Mmm ok då!!. Vi åkte i en fullpackad bil till festen i .. Hok. Nykterist som jag var, tittade jag på alla alkoholeskapader. Jag minns inte jätte mycket av själva festen (jag var nykter jag lovar), mer än att Han var där och att alla var ganska berusade. Vi åt säkert kräftor.. vad vet jag.

Han tog mig i handen och skulle visa mig något bakom huset. Blond och blåögd som jag var på den tiden (det är jag fortfarande, men har fått en viss livserfarenhet), följde jag med. Där bakom huset, det röda med vita knutar (tror jag hmm), fick jag min första riktiga kyss. Jag minns det klart, som om det var igår. Han var en jättefin kille. Vi höll ihop tills vi blev 20, men på något sätt förlorade vi varandra. Vi kanske växte ifrån varandra.

Inga kommentarer: