måndag 20 april 2009

SJ och P4

Vi börjar med ett litet dilemma. På vägen ner till Götet i lördags, kom jag på att vi bokat tågresan på en väldigt helig tid.. Nämligen Melodikrysset tid. Hur kunde jag låta detta hända? Jag har radio i mobilen. För alla er som försökt lyssna på radio i mobilen i ett x2000 tåg, så kan jag tala om att det går inte.
M kom på den intelligenta idén att de har ju radio i sätet (kanske inte i sätet, men ni förstår vad jag menar). På x2000 finns följande radio kanaler P1 (det lyssnade min morfar på, och han har varit död ett bra tag. Jag minns väderrapporten i mormor och morfars kök när jag var liten... kattegatt nord-nord-väst 3 östersjön syd-nord-väst 8 osv ja ja ett litet sidospår), P3 (visserligen en bra kanal men vid detta ändamål fel) och en klassisk cd-skiva.

M frågade tågvärdinnan om dom möjligtvis skulle kunna ställa in P4 på radion i sätet, för att jag skulle lyssna på något viktigt mellan 10-11. Hon frågar då; Är det något viktigt sportevenemang?
Va!! Så sportevenemang går före allt annat?? =( Om hon hade frågat mig, så hade melodikrysset gått före OS alla gånger. (blir lika arg varje gång, när melodikrysset är flyttat eller utgått pga sport.. en hemlighet är att jag tycker sådär om sport.. jaha ni förstod det!)
Vi svarade.. att nja mer viktig tävlingsform för glada entusiaster. Det räknades inte. Suck. Fick nöja mig med att bli slagen av M i yatzy, två gånger på raken istället. Tycker inte om att förlora, så jag muttrade lite (men det gick bra jag har nästan kommit över det). Han är en baddare på att gulla med de små tärningarna, så att han får nästan allt han önskar sig (enligt mig.. mutter mutter).

Inga kommentarer: